Έκθεση αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου σχ. έτους 2020-2021

 

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού

Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το Γενικό Λύκειο Βαρθολομιού εδρεύει και λειτουργεί σε μια κατεξοχήν αγροτική περιοχή, η οποία έχει πληγεί τα
τελευταία χρόνια από τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση, την πανδημία αλλά και φυσικές καταστροφές, γεγονός
που του προσδίδει ιδιαίτερα κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά χαρακτηριστικά. Οι εναπομείνασες
επιχειρήσεις που σχετίζονται τόσο με την αγροτική όσο και με την τουριστική οικονομία υπολειτουργούν, με
αποτέλεσμα την οικονομική αποτελμάτωση, η οποία έχει ωθήσει πολλές οικογένειες μαθητών/τριών να
μετακινηθούν σε άλλες περιοχές (κυρίως αλλοδαποί που απασχολούνταν περιστασιακά ή μόνιμα σε αυτές).
Συνεπώς, ένα ικανό ποσοστό των μαθητών/τριών μας ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και το γεγονός αυτό αποτελεί
μια μεγάλη πρόκληση και δυσκολία για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, η υποχρηματοδότηση
προκαλεί συνεκδοχικά ελλείψεις που σχετίζονται κυρίως με την υλικοτεχνική υποδομή, τόσο κτιριακή όσο και
αυτή που σχετίζεται με τα εποπτικά μέσα, και η οποία σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή που θα επιθυμούσαμε,
προκειμένου να παράσχουμε ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο.
Πιο συγκεκριμένα, υστερούμε σε εποπτικά μέσα στις αίθουσες, αν και καταβλήθηκαν προσπάθειες για την
εξασφάλιση κάποιων. Εξοπλίστηκαν με σταθερούς προτζέκτορες μόνο δύο από τις έξι αίθουσες, μία εκ των
οποίων λειτουργεί σε λυόμενο κτίσμα, λόγω της έλλειψης χώρου λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη για τη
συστέγαση με το Γυμνάσιο. Καμία από τις αίθουσες δεν πληροί τις προϋποθέσεις για διδασκαλία (αναλογία
τετραγωνικών μέτρων/μαθητή). Σε καμία δεν υπάρχει διαδραστικός πίνακας. Το εργαστήριο Πληροφορικής
βρίσκεται σε καλή κατάσταση, με εξοπλισμό όμως που έχει ανανεωθεί σταδιακά τα τελευταία χρόνια με χρήματα
της Σχολικής Επιτροπής. Το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών αντιμετωπίζει προβλήματα που σχετίζονται με
κακοτεχνίες (τις βροχερές μέρες πλημμυρίζει) ενώ ο εξοπλισμός του δεν έχει ανανεωθεί εδώ και πολλά χρόνια
(εξαίρεση αποτελούν κάποια αναλώσιμα, απαραίτητα για την υλοποίηση βασικών πειραμάτων, καθώς και ένας
βιντεοπροβολέας που τοποθετήθηκε πρόσφατα). Αντιμετωπίζουμε ελλείψεις σε θρανία και καρέκλες, καθώς δεν
έχουν αντικατασταθεί τα τελευταία χρόνια όσα έχουν από τη χρήση αποσυρθεί.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η διδακτέα/εξεταστέα ύλη ολοκληρώθηκε εγκαίρως, ιδιαίτερα σε ό τι αφορούσε στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα
μαθήματα.
Κανένας/καμία μαθητής/τρια δεν εγκατέλειψε το σχολείο.
Σημεία προς βελτίωση
Προκρίνεται η ανάγκη για:
α) βελτίωση της επικοινωνίας οικογένειας – σχολείου και η εδραίωση κλίματος εμπιστοσύνης και συνεργασίας
β) συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών για την επίτευξη καλύτερων μαθησιακών αποτελεσμάτων
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η απρόσκοπτη οργανωσιακή και διοικητική λειτουργία.
Σημεία προς βελτίωση
Προκρίνεται η ανάγκη για εξωστρέφεια του σχολείου και εδραίωση σχέσης συνεργασίας με την τοπική κοινότητα.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Η ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus KA201.
Σημεία προς βελτίωση
Προκρίνεται η ανάγκη για:
α) επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με έμφαση στην ενδοσχολική μορφή που εστιάζει στις ανάγκες της σχολικής
μονάδας
β) υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με έμφαση στα ευρωπαϊκά προγράμματα, δεδομένου ότι το σχολείο έχει
συμμετάσχει μόνο σε ένα έως τώρα και θεωρείται απαραίτητη η απόκτηση ευρωπαϊκής ταυτότητας